onsdag 18 mars 2020

Inget ont som inte har något gott med sig.....

Idag när jag kom hem från jobbet var dörren olåst och jag grymtade över att maken glömt låsa när han åkt iväg. Han skulle hämta barnbarnen från förskolan på eftermiddagen.
Döm om min förvåning när plötsligt dottern, pojkvännen och lilla vovven hoppade fram och det blev en gruppkram!

Högskolan är stängd, tentan uppskjuten liksom praktikperioden. Dottern tyckte lika gärna hon kunde vara hemma och tentaplugga och invänta besked, så hon satte sig på tåget i morse. Pojkvännen arbetar hemifrån.

Så det blev Moussaka, grekisk sallad  och rödvin. Långsittning vid middagsbordet. Vi passade på att fira makens namnsdag, det är Edmund idag.

Dagens "Tacksam för", var nog när jag, via You tube, lärde mig sticka I-cord nu ikväll. Har hoppat på en mini-knit-along på Instagram.  Tänker att med mitt lager av garner och tyg, så har jag inga problem att sysselsätta mig, även om det skulle bli karantän och isolering i månader.

Men såklart hoppas jag vi slipper allt vad karantän heter. Vill att allt ska gå tillbaka till det normala igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar