fredag 29 november 2019

Tomtar och Amarone!

Kom hem en kvart i sex och for runt som en duracel-kanin för att städa och pynta, innan fredags-tröttheten slog till!
Maken hade varit iväg på "Black Friday" och inhandlat ett par s k "Ice-bugs", sådana där kängor med piggar i sulorna, för att klara halkan. Halva priset idag.
För vintern slog till i natt. Vi fick vakna till ett vackert vinterlandskap, men ack så halt!
Så det var säkert en bra investering!
Själv, investerade jag i guld-glittriga decembernaglar! Lite mer fåfänga där.......

Så småningom började de kännas ganska så stämningsfullt här hemma och jag gjorde en kantarellsås, ugnsstekte klyftpotatis och vände ett par luffarbiffar i stekpannan. Till det korkade jag upp en bättre Amarone.


Så bland tomtar och Amarone, tillbringade jag min fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar