onsdag 20 november 2019

Inhale - Exhale

På vårterminen får vi lärare uppge önskemål inför kommande läsår.  Inför detta läsår skrev jag att jag dels önskade gå ner i tid för att kunna få en ledig dag i veckan. Jag skrev även att jag ville slippa mentor-skapet.
När jag började på skolan, för 20 år sedan, då fick man de sista arbetsföra åren slippa mentorskap. 
Så är det inte längre.
Och nu har vi fått en klass som ger huvudbry. Så gott som varje dag inträffar något. Om en lärare är på väg till en för att säga något, ja då kan man nästan vara säker på att det har med klassen att göra.

Ikväll satt jag kvar efter arbetslagsmötet och skrev mejl till fyra olika föräldrar. Igår gjordes ett gemensamt klassutskick till alla föräldrar angående den situation med kränkningar, hårda språkbruket och allmänt bus som råder.
Just den biten av läraryrket är faktiskt inte särskilt rolig!
                                                        
Därför var jag ganska trött och less när jag kom hem vid 18-tiden, men jag tog direkt bilen för att åka och veckohandla.

Sen längtade jag bara hem till tv-soffan och Bonde söker fru. Blev ostkaka och glögg-te till middag, och så svalde jag den sista penicillintabletten. Var tvungen att äta en kur för att bli av med urinvägsinfektionen.

Och nu längtar jag bara till sängen! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar