torsdag 28 november 2019

It´s the most wonderful time of the year......



Den här låten spelades i radio när jag i beckmörker och ösregn körde bil genom stan i rusningstrafik. Och flera gånger fick bromsa för att cyklister utan lyse eller gångtrafikanter utan reflexer plötsligt korsade min väg. Galningar!!
Det kändes lite surrealistiskt med konstrasterna i den glättiga melodin, texten och så verkligheten.
För så särskilt "wonderful" var det nu inte!

Men jag har fortsatt lite med mitt adventspyntande. Inhandlade idag amaryllisar, ilexbär, buxbom, julstjärna och en granriskrans. Hann dock aldrig så mycket mer efter veckohandling, besök hos frisören och matlagning. Maken var på möte så jag parkerade i soffan med min mat-tallrik och tog igen gårdagens missade avsnitt av Bonde söker fru. Igår hade vi AW på 7 Flaskor och det blev sent.

Men jag fick lite "wonderful-vibbar" från dottern i Insjön som visade bild på när hon skottade framför huset. Där hade det fallit ett par dm snö och var riktigt julkortsvackert.
Och maken har varit på skridskomöte, så det var väl det närmaste vinterväder vi kom här, för regnet fortsätter smattra mot rutan.

Och imorgon blir det oavsett "wonderful" - för det är FREDAG!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar