måndag 11 november 2019

Jag har fortfarande grinden öppen!


Precis innan skolstarten tog jag ett foto på en öppen grind, och lovade mig själv att leva så, trots att allt skulle dra igång igen efter sommarledigheten.
I lördags hittade jag återigen en öppen grind att fota. Den här fann jag på makens och min vandring på en del av Sörmlandsleden. Det blev som en påminnelse.

Jo, jag har grinden fortfarande på glänt. Energi är fortfarande mitt ledord för denna termin. Jag har kraft och ork till annat än att arbeta. Även om det just idag inte blev mycket tid kvar. Jag åkte till jobbet  strax före kl 8 och kom hem strax före kl 19. Men varje dag är inte så. Jag är noga med att noga planera min tid och skapa utrymme för sådant jag tycker är viktigt, sådant som i mitt liv skapar energi.
Och ja, jag vet saker jag verkligen skulle behöva prioritera. som jag skjuter på, men jag tänker att tiden inte riktigt är inne för det ännu.
Just nu är det tid för multnande löv och reflektion, öppna grindar och trygga stigar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar