tisdag 19 november 2019

96 paket!


....Eller; Ibland gör man saker innan man hinner tänka på konsekvenserna!

Det var ju så roligt att sy adventskalendrar! Jag letade fram gamla jultyger i gömmorna, jag sydde bälgfickor och jag broderade siffror och klippte ut former efter pepparkaksmått. 
Det blev två vepor, så mina 4 barnbarn kommer att få dela på en kalender per syskonpar. Men vad gäller paketen, så måste dom ju få varsitt, varje dag.
Alltså blev det 96 paket. Och inte så himla lätt att komma på vad dom ska innehålla!
Men nu är jag i alla fall på gång, har bara några kvar att införskaffa!
Och i och med detta så blir det nog bara något litet till julklapp.
Är så glad att vi i familjen kommit överens om att inte ge julklappar till varandra. Bara något litet till barnen, som tomten kan komma med. Det är verkligen en lättnad, bättre att ge något litet när andan faller på, och kanske något större på respektive födelsedag.

Det närmar sig ju faktiskt! Adventspyntet åkte ned från vinden idag. Jag gick upp för att leta julklapps-papper, och tänkte att det var lika bra att ta ner kartongen med pynt. Nästa vecka ska det upp, tro det eller ej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar