torsdag 14 november 2019

Tiden vill att vi ska bestämma över den!

Han sa så Ernst Kirchsteiger.
Jag fick höra att han gästat Skavlan förra fredagen, och eftersom jag var ensam hemma ikväll, intog jag min middag framför Svt Play.
Jag är ju lätt betuttad i den mannen, även om jag fortfarande nästan rodnar när jag ser honom, för jag minns hur galet jag betedde mig när han skulle signera min bok, för några år sedan.


Titta här så fint han skrev till lilla mig. Ett hjärta t o m!!
Jag stod i kön och väntade på min tur och tänkte att något skulle jag väl säga. Och så kläckte jag ur mig; -Du är mitt ljus i mörkret! 
VEM, säger något sådant! 
Jo jag.
Blev väl lite starstrucked....
Men det är preskriberat nu, han har väl säkert hört värre saker i sin dagar, så det där är nog glömt för hans del.

Klok och charmig är han. Och i boken "Lyckan i det lilla" jag köpte då står det bl a så här;

Vi skall vara produktiva och effektiva! 
Då kan det kännas som bortkastad tid
att sitta vid sitt köksbord en regnig dag
och titta på regndroppar mot rutan som
rinner som tårar av ljus nerför fönstret.
Jag tror att det är då som vi är närmast
oss själva och det liv vi är satta att leva.
En känsla av att du styr tiden.
Och vet du. Tiden tycker om att du styr.
Jag tror att tiden behöver vila ibland.

Sånt där tycker jag är lite fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar