måndag 4 november 2019

Champagne-måndag!




 I går och i dag, firade vi makens födelsedag. Jag bjöd hem barn med familjer till födelsedagsmiddag i går, och eftersom jag och döttrarna varit på spa, så blev det maken som själv fick fixa middagen. Och vilken middag! 5 rätter! Start med tre små snittar med räkor, lax och löjrom. Kantarellsoppa. Boeuf Bourgionne med potatispure. Ostbricka. Äppeltårta. Det var full rulle och hög ljudvolym. Det var prat om bröllop (eftersom vi alla fått varsitt "save the date-kort" från nyförlovade dottern som var kvar i Insjön. Och prat om julfirandet. Och annat förstås.

I morse gick yngsta dottern och jag upp och riggade fasadflaggan, tände födelsedagsljuset, bakade frukostbröd och gjorde fruktsallad innan vi med bricka, juice och paket gick in i sovrummet och väckte maken med födelsedagssång.

Nu är dottern tillbaka i Borås.
Maken och jag har avnjutit champagne och go-middag och jag hade gjort en spellista som hette "Kjell fyller 64", som jag inledde med Beatles "Will you still need me, will you still feed me, when I´m 64" och sen var det låtar från våra år tillsammans och han skulle gissa artister och när vi spelat låten som mest. Lite vågat av mig, skulle jag bli besviken på att han inte kom ihåg? Kanske vissa låtar betytt mer för mig än för honom. Vi hann inte igenom hela listan,  men han fick faktiskt ganska så godkänt.

Och jag måste säga att champagne på en måndag är en bra start och sätter ribban för veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar