fredag 8 november 2019

Tankar

Det sägs att vi tänker upp till 75 000 tankar per dag och att 90-95 % av dom är samma tankar som vi tänkt tidigare. 
Det måste i så fall betyda att vi ältar saker, en stor del av vårt liv.
Och det, i sin tur, betyder väl att jag är ganska tjatig här på bloggen, eftersom mitt skriv-behov, utgår ifrån mina dagliga tankar.

Vilken rundgång.....


Sen finns de dom som säger att vi kan styra våra tankar dit vi vill. Att vi blir det vi tänker. Attraktionslagen-att lika, attraherar lika. För vi påverkas av våra tankar.

Själv slutar och börjar jag varje dag med att tänka på positiva stunder jag upplevt, och på stunder jag vill uppleva.

Positivt idag var t ex när yngsta dotterns pojkvän dök upp och åt fredagsmiddag tillsammans med oss. Och positivt imorgon blir en resa ner till Södermanland, även om väderprognosen utlovat regn hela helgen.

Men nu sover vi på det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar