söndag 17 november 2019

Det bidde en fingertutt!

Eller rättare sagt, det blev två stycken!
Idag har jag färdigställt ett par vantar som jag stickat på, jag gjorde tummarna, fäste alla trådar, broderade in detaljer,  blötte dom, sträckte och drog, och nu ligger dom på tork.
Jag har också sytt färdigt två stycken adventskalendrar.
Jag har städat hela huset.
Jag har bytt sängkläder.
Jag har slagit in paket.
Jag har betalat räkningar.
Jag har lagat en rysligt god jordärtskocksgratäng.
Jag har ringt min väninna i Norge och pratat länge.
Jag har badat bastu.
Maken och jag avslutade kvällen framför en tv-serie "Innan vi dör". Sjätte av åtta idag, och efter varje har jag sagt; -Nej nu vill jag inte titta mer, jag får en sådan hjärtklappning. Men ändå bänkar vi oss där varenda söndagkväll....

Jag har inte gått igenom min klass inför mötet i morgon lunch.
Jag har inte skrivit ner frågor till en elev inför en redovisning i morgon förmddag.
Jag har inte förberett mentorstiden inför i morgon bitti.

Det handlar om prioriteringar!

Och ni kommer väl ihåg sagan om Mäster Skräddare? Han som skulle sy en kostym, men det slutade med att det "bidde en fingertutt".

Själv var mitt mål för dagen att göra just "två fingertuttar"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar