lördag 17 augusti 2019

Tomglo!


Här sitter lilla vovven och jag och tomglor!
Man skulle kanske med ett vackrare ord kunna kalla det för mindfulness eller kanske t om meditation.
Men varför omskriva? Tomglo är väl så bra som något annat!!
Det är lördag. Första lördagen efter jobbstart.
Jag har hunnit vara hos frisören. Jag har hunnit sno runt på (mina värsta mardrömmar) Rusta, Ikea och Biltema, efter grejer till skolsalen (man får nämligen även agera vaktmästare i lärartjänsten).
Jag har hunnit byta sängkläder och tvätta tre maskiner. Jag har hunnit marinera tonfisk, göra granola, göra blåbärsglass och baka lavendelskorpor. Jag har hunnit laga en skinnvante åt en kollega.
Nu var det dags att bara sitta och tomglo!

ps. lite senare kom dottern hem från arbetet och maken från svampskogen och det blev go-middag och umgänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar