söndag 25 augusti 2019

För snabbt gick helgen!

Nu när jobbet kommit igång, så inser man hur lite ledig tid som blir över......

I fredags kväll passade vi barnbarn och klockan blev för sent för att orka skriva något här.
I lördags förmiddag åkte vi till Rättvik. Jag fick äntligen en chans att se Karin Ferners utställning Glädje och Grannlåt på Rättviks kulturhus. Och nog blev man glad alltid! Som hon lekt och skojat till det i återbruk och skapande med textilier, tavlor, ramar, kurbitsar och annat. Se bara på den lilla pride-flaggan hon smugit in på kurbitsen nedan. Ett par äldre damer som var där samtidigt som jag ruskade lite på huvudet och den ena sa; - Jag tycker nog att det är något som skaver i allt det här. Och visst är det lite vågat och djärvt, allt detta med hantverk och dräktbruk har nästan varit heligt, särskilt i Dalarna. Men jag älskade det, det var både modernt och genuint!


Från Rättvik, via Leksands knäckebrödsfabrik, till Insjön. Vi satt på trappen när dottern kom cyklande från jobbet på Clas Olson. Det blev promenad och bad, vi plockade av de sista svarta vinbären och jag gav dottern recept på likör, så att jag nästa gång kan få sitta på deras vackra balkong och dricka Kir!!
Jag lagade fisk-soppa och vi satt uppe till lördagkvällen var kolsvart, då tog vi hundarna och gick ut och tittade på stjärnorna. Dom lyser så klart och vackert när det inte finns några gatlyktor!


Idag tog vi en utflykt till Naturum i Siljansnäs, vi tittade på utställningen och tog en skogspromenad innan det blev bad och fika.


Det här är ett ställe att alltid längta tillbaka till. Jag älskar det här huset!

Nu är vi tillbaka i vårt radhus. Inte lika vackert, men helt ok. Dags att duka upp lite ost, kex och vin för att dra ut lite på söndagkvällen. Det är bara maken, jag och lilla vovven. Yngsta dottern och pojkvännen är i Kroatien!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar