tisdag 6 augusti 2019

Flower Power

Vad vore livet utan blommor?
Bra mycket tråkigare!!

Idag har jag rensat ut bland gammalt och visset, plockat, köpt och pysslat med nytt och fräscht!


Först knäskurade jag altanen med såpa. Det behövdes verkligen. Där på bordet fyllde jag mitt Höganäskrus med Renfana.


Urnan med begonia och det vita skira, behövde bara plockas lite med, dom har blommat och trivts här sedan i juni.


Gjorde mig en ljung-krans, som en välkommen-hälsning bredvid ytterdörren. (Fast varken dottern eller maken la märke till den.....)


Inne i hallen bytte jag de vissna Hibiskusarna mot två, rikligt blommande Krysantemum.


Och så fick de korallfärgade Gladioluserna pryda vasen på hall-byrån. En otroligt ståtlig blomma, så här års.

Som om inte det vore nog, så kom det blombud på eftermiddagen. Dotterns pojkvän, som är i Kurdistan och jobbar, skickade en fin bukett med en kärlekshälsning. Så romantiskt.
Kom att tänka på när jag fick en bukett  med bud, från maken för sisådär 43 år sedan. Han gjorde lumpen i Umeå, jag gick på folkhögskola i Dals Långed.  På den bukettens kort stod det; "Jag hänger mig på tåget!" 
Jag visste inte hur jag skulle tolka det något makabra budskapet.....
Han hade hastigt fått ledigt och skaffat en tågbiljett ner till mig och ville förvarna. Det skulle stå; Jag slänger mig på tåget! Frågan är vad blomsterförsäljaren trodde.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar