måndag 12 augusti 2019

Jag lämnar grinden på glänt!


Idag har jobbet startat. Mjukstartat. Efter frukost och information skulle vi på en "hemlig resa". Däremellan åkte jag hem för att rasta lilla vovven. 
Mina känslor för omställningen är (som vanligt) blandade. När jag gick förbi den här grinden, var jag tvungen att ta ett foto. Jag såg genast symboliken i det! Som en metafor för mina känslor inför höst-terminen.
Jag måste lämna grinden på glänt!! 
Inte stänga igen den helt.
Skapa utrymme för frihetskänslor. Göra saker som skänker glädje och lyfter livet. Hitta guldkornen i vardagarna och vägra låta jobbet och ekorrhjulet ta över all min tid.

Sofia Sievertsdotter skriver;
Var vi än är och hur vi än definierar vår tid håller någonting inom oss på att dö, samtidigt som något annat vill födas. Vi ömsar hela tiden emotionella, mentala och själsliga skinn. Varje gång självkritiken får stå tillbaka för skapandet når vi djupare in i vår kärna.
Vad har du hittills lagt mest tid och energi på under 2019? 
Vilka ord skulle bäst beskriva ditt 2019 så här långt?
Vilket ord skulle du helst vilja ha som rubrik på de kommande månaderna? 
Vad är du tacksam för och vad är allra viktigast att säga eller göra idag?


Och den här allén (vid Skoklosters slott, som var målet för vår resa idag) får symbolisera att det bara är att fortsätta gå på vägen, jag är trygg och skyddad mot stormvindar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar