torsdag 8 augusti 2019

Bullfarmor med extra allt.....


-Nu känns det verkligen som höst, utbrast dottern ikväll.
Först cyklade hon, efter tågresan, hem i spöregn från en granitgrå himmel. Där hemma hade jag tänt stearinljus och dukat fram köttgryta till middag. Nyss drack vi te och åt  krydd-skorpor med marmelad framför Aktuellt, och eftersom det fortfarande var regnmoln på himlen, så fick vi lov att ha lampor tända.

Det var en perfekt dag att ägna åt att baka bullar och skorpor. Däremellan var jag och fixade mina fransar med s k lash-lift, dvs man permanent-böjer fransarna och färgar dom, så ser det ut som att man jobbat med både mascara och böjtång.
Som om inte det vore nog, så var jag och fixade mina naglar nu ikväll. Nu är dom ljuvt glittriga i pärlemoskimmer.
Dessutom fick jag hämta barnbarn på förskolan och leka en dryg timme, jag var mycket populär eftersom jag tagit med nybakta bullar.
Jag kände mig verkligen som en bullfarmor med extra allt!

I morgon förmiddag bär det äntligen av till Södermanland, återkommer söndag kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar