tisdag 31 oktober 2017

Inget bus eller godis här inte


Det där med halloween är inte riktigt "my cup of tea".
Visserligen har det genererat nya idéer till slöjden. Flera elever har gjort kort eller sytt masker som dom smyckat.
Jag tovade en prydnadspumpa för några år sedan som jag har ställt fram som bordsdekoration och den pryder sin plats, men sen är det stopp. Det där med spindlar, skelett, fladdermöss och blod har jag inte mycket till övers för.
På stan i kväll mötte jag två vitsminkade zombies som var på väg på någon fest. För det är ju ikväll som det är. Kom på det när jag cyklade hem, att jag inte hade något godis hemma.
När jag satte nyckeln i låset kom ett gäng utklädda ungar ut från grannen, tre radhus bort. Jag skyndade mig in i hallen, låste dörren och tände aldrig ljuset. Famlade i mörkret för att ta av mig ytterkläderna och smög upp på övervåningen där jag tände ljuset i sovrummet som vetter mot trädgården. Sen kikade jag ut att kusten var klar innan jag gick ner och fixade käk. Men för säkerhets skull åt jag i vardagsrummet och behöll alla ljus släckta mot framsidan. Det kunde ju varit fler gäng med utklädda barn på väg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar