torsdag 26 oktober 2017

I-landsproblem

I morse var jag tvungen att ringa dels min bank och dels en fotofirma för en beställning som jag hade frågor om.
Varför får man alltid så mycket information av inspelade röster när man ringer? Det tar en evighet innan man får prata med en vanlig människa och framföra sitt ärende!
Först är det 5-6 alternativ man ska välja, ofta hör man inte vad dom säger så man får trycka stjärna och börja om från början. Sen är det många gånger nya alternativ som man ska välja när man tryckt på det första alternativet. Så ska man trycka personnummer och personlig kod. Sen får man veta att samtalet kan komma att spelas in i kvalitetssyfte. Så kan det vara kö och väntetid och då får man en lång berättelse om att man kan gå in på hemsidan och göra ditten och datten.
Det är så himla omständligt!

Kom i alla fall fram tillslut och fick ordna mina ärenden.

Och ja! Jag vet att det är ilandsproblem.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar