onsdag 4 oktober 2017

KA som i kanelbulle och kantarellmacka

Innan jag gick i säng i går, satte jag en bulldeg och bakade ut två plåtar kanelbullar. Jag täckte dom med plastfolie och ställde in i kylen över natten.
I morse satte jag på ugnen och så hade vi nygräddade bullar till frukost, på Kanelbullens dag!
Dottern skulle ta tåget tillbaka till Borås i morse, så jag ville bjuda på en lite extra god frukost innan hon for!

Tog med resterande bullar och bjöd första klassen på. Det hade dom inget emot kan jag säga!

Sena eftermiddagen, efter jobbet, blev inte heller så dum!
Först nya höstnaglar;

sen lämnade jag tillbaka jackan jag köpte i söndags och kände att jag inte var riktigt nöjd med.
När jag kom hem, strax efter klockan 19, doftade hela huset av kantareller. Maken skippade föreläsningen i Huddinge i kväll och hade tagit en cykeltur och plockat en hel korg full med höstkantareller.Nu stod han vid spisen och förvällde, sen gjorde han smaskiga kantarellmackor till kvällsmat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar