torsdag 19 oktober 2017

Vardags-logistik

Alarmet ringer 06.20, väcker mig med 10 minuters mjukyoga i sängen.
Går ner i källaren och sätter på en tvättmaskin. Gör gröt och brygger te.
Medan jag äter frukost, läser jag först tidningen och sen funderar jag, och skriver ner frågor till dagens medarbetarsamtal.
Förbereder dagens middags-soppa, medan den kokar sitter jag på nätet och letar Ernst-citat, till en present jag ska brodera.
Hänger tvätt. Gör mig i ordning och cyklar till jobbet kl 10.
Medarbetarsamtal, två lektioner, lunch, två lektioner, e-postkorrespondens.
Cyklar till blomsteraffären och handlar lite nytt kl 16.45.
Hem och fixa i ordning blommorna jag inhandlat. Byter om och cyklar ner på stan till ett skivstångspass 18-19.  Hem och duscha.
Värma soppan jag lagade i morse. Medan jag äter den, ser jag på Svt Play och ett avsnitt av Kärleksrelationer med Christer Björkman och hans livspartner. Börjar samtidigt spela wordfeud, som fortsätter hela kvällen. Diskar och gör matlådor till morgondagen.
Sätter mig vid symaskinen och fixar i ordning det som jag ska brodera Ernst-citaten på.
Dricker te och börjar brodera.
Och nu gäller det att sluta i tid, så jag hinner sova 7 timmar innan nästa dag tar vid.
Fredag! Som arbetsdag är den oerhört intensiv, och i morgon måste jag sitta kvar och jobba mig igenom högarna på skrivbordet, arbeten som ska bedömas och skrivas in digitalt. Sen ska jag agera farmor på fredagkvällen, så då behöver jag vara pigg och alert.
Inte brodera för länge nu Barbro!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar