söndag 1 oktober 2017

Hej Oktober!

En helg passerar alltför snabbt!

Denna helg har vi;
- börjat höststäda trädgården
- plockat, rensat och torkat svamp, MASSOR av svamp
- passat hund och barnbarn
- kompletteringsmålat trapp
- börjat montera trappstegsmattor
- inköpt och monterat nya ramar till familjefoton
- inköpt ny höstjacka och nya träningsskor

Det sistnämnda är jag dock tveksam till. Modellen på jackan är bra, men den fanns bara i svart, och det blir lite hårt till vinterblek hud. Får prova och fundera lite till, den är på öppet köp.

Innan jag gav mig ut idag blev det ett tjockt lager concealer i ansiktet. Vaknade upp i går med nya blåsor och utslag i ansiktet och i morse hade det dykt upp ännu fler, på bröstet och örsnibbarna. Det är blåsfyllda, ilsket röda blaffor som kliar och ser ganska äckliga ut. Var på provtagning på hudmottagningen i fredagsmorse, jag hoppas att dom ringer i morgon så jag kan få veta vad det är och få någon form av behandling.

För övrig välkomnar vi en ny månad idag!


Nu ska denna helg få ett värdigt avslut med bastubad, en spättagratäng med räkor och potatisstomp och en kyld Bourgogne!


Här kommer en riktig höstbild som jag fick på snap idag, från mina äldsta barnbarn. Den är så livsglad och underbar tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar