onsdag 25 oktober 2017

Rör på dig!

Idag pratade vi bl a om arbetsbelastning på personalmötet.
Två av mina kollegor är hemma med utmattningssymptom för tillfället, en är halvtidssjukskriven av samma orsak. Många lärare har en väldigt tuff arbetssituation.
Själv är jag ändå ganska förskonad, kan bero på att jag har bara ett ämne, halvklass och långa pass. De som har flera ämnen, helklass och kortare pass blir såklart mer splittrade.

Vår rektor tar det på allvar och vi kommer att jobba med att få det bättre, men hon sa också att var och en behöver tänka;

Ett jobb, är ett jobb, är ett jobb.
Familjen är viktigast.
Sömn behöver vi
Träning gör att vi mår bättre och stärker hjärnan.

Och så pratade hon om en bok "Hjärnstark; hur motion och träning stärker din hjärna" som vi ska läsa så småningom. Författaren heter Anders Hansen.

Jag hittade honom på You Tube. Lyssna om du vill. Intressant!





Tyvärr så höll mötet på lite för länge, så jag hann inte på min träning som jag planerat.....

Men jag får väl fokusera på sömnen nu så gör jag i alla fall  något bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar