måndag 9 oktober 2017

Ingrid


Här sitter hon, min dotter Ingrid, på en strand på Öland, en sommar för 6 år sedan.
Hon är vacker och klok, hon är genomsnäll och empatisk, hon har ambitioner och planer med sitt liv.
Och idag var det hennes namnsdag - som jag glömde bort!! Namnet Ingrid betyder dessutom skön!

Våra barn fick lite gammaldags svenska kunga- och drottninga-namn som tilltalsnamn. Sen fick dom dessutom två "andranamn" var.
Vi firade namnsdagar när dom var små, på så sätt att den som hade namnsdag fick välja efterrätt. Ibland har jag köpt någon liten present, men nu på senare tid har det mest blivit bara att man hört av sig.
Men det gjorde jag inte till Ingrid idag! Hon skickade själv en snap på sitt ledsna ansikte med frågan;
-Har ni inte glömt en speciell dag idag?
Vi får väl kompensera henne till helgen, då vi åker söderut för att hälsa på bägge våra döttrar.
Nu får jag bara ta mitt dåliga samvete och krypa till sängs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar