fredag 27 oktober 2017

Det är fredag! Livet är gott!

Två tredjedelar av detoxen är avverkad. Det har gått väldigt bra den här gången, ingen huvudvärk, ingen kaffeabstinens, ingen trötthet, möjligtvis lite frusnare än vanligt. Men det kan också bero på att värmen i huset inte hunnit ställa om sig ännu, innetemperaturen ligger på 17 grader. Trots att maken luftade elementen och fyllde på vatten i systemen innan han drog till Portugal. För dit flög han i onsdagsmorse och kommer hem fredag om en vecka. Det är någon kurs inom tandvård.


Så nu äter jag mina detoxmiddagar alldeles ensammen. Men titta på bilden så ser ni väl att de inte är synd om mig! 


Med massor av stearinljus tända, en yllefilt om benen och en poncho över axlarna så har jag suttit i soffhörnet och broderat bokstäver och ord till mina Ernst-citat! I bakgrunden har teven stått på. Jag lyssnade på Benny Andersson hos Skavlan, halva Ack Värmeland, tv-nyheterna och slutet på Idol.
Nu ska jag krypa till sängs och läsa min spännande deckare.
Det är fredag! Livet är gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar