tisdag 26 april 2016

Urlakad som en disktrasa.....

Vaknade upp med illamående i går morse. Tänkte att jag ätit för mycket och för sent kvällen innan och att det skulle gå över bara jag fick i mig lite yoghurt och kom ut i friska luften.
Det gjorde det inte.
Lektionspassen på förmiddagen var hemska. Trodde jag skulle vara tvungen att springa ifrån och kräkas.
Så till lunch gick jag in till skolassistenten och meddelade att jag tänkte åka hem.
Jag la mig under dubbla yllefiltar med en hink bredvid, frös så jag hoppade, men lyckades somna. Klockan två väckte lilla vovven mig, med en tass på min axel. Hon hade inte varit ute sedan tidig morgon, stackarn. Världen gungade, men jag drog på mig gummistövlar och dunjacka och tog en runda. Sen stöp jag i säng igen.
Sov, sov och sov. Gick upp en liten sväng vid nio för att borsta tänderna, och sen somnade jag igen och sov till 8 i morse. Tvingade i mig en kopp te och en rostad macka och somnade om till halvtolv, när dottern kom hem. Sen somnade jag om igen till klockan två.
Febern har gått ner men magen är fortfarande i olag.
Nu har jag i alla fall varit lite duktig och skickat in årets deklaration. Det är ju egentligen ingen prestation, men för mig idag, så var det nästan det.

Uttrycket "Urlakad som en disktrasa" har fått en mening....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar