söndag 10 april 2016

Gott nog!



Jag tycker om den där låten! Den bara dök upp i mitt huvud igår kväll.
 Maken har befunnit sig i Oslo över helgen, och kom hem mycket nöjd i eftermiddags. Han hade inte varit där sedan 1983, när vi var där tillsammans i vår gamla Saab på sommarsemester. Det hade förändrats! Och en 40 cl öl kostade 147 kronor!!
I texten nämns även New York, och därifrån har jag precis sett en snapchat från döttrarna som strövar runt i ett soligt Central Park, där pingstliljor och Magnoliaträd blommar. I morgon landar dom på Arlanda igen, efter en veckas ledighet i den stora, pulserande staden.

Världen har krympt. Vi kan förflytta oss kors och tvärs, och med tekniken kan vi också hålla kontakt kors och tvärs. Det är fantastiskt.
Själv har jag idag förflyttat mig från hemmet till Friskis & Svettis, till Hågadalen på hundpromenad och sedan mellan tvättstugan och köket, där jag tvättat och bakat bröd och småkakor.
Och ibland är det gott nog!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar