måndag 4 april 2016

Jobb-hjärnan påkopplad

Konstigt är det! Hela förra veckan, under påsklovet, vaknade jag extremt tidigt på morgnarna. I går, när jag gick i säng, ställde jag inte klockan för jag tänkte att jag vaknar, och dessutom skulle makens alarm gå på 06.20.  Hans alarm ringde, han gick upp, själv tänkte jag bara morna mig fem minuter...45 minuter senare öppnade maken sovrumsdörren och frågade om jag inte skulle stiga upp snart!  Då var jag alldeles yrvaken, väckt ur en jobbig dröm där jag varit barnvakt åt min systerdotters ena tvillingflicka och det hände en massa konstiga saker. Så på sätt och vis var jag redan uppe i varv, vilket jag fick fortsätta med, för att hinna.
Och jag hann i tid till första lektionen, aningen ringrostig första kvarten, men sedan blev allt som vanligt igen och jobb-hjärnan gick igång.


Bl a så förberedde jag ett nytt arbetsområde för mina särskoleklasser. Eleverna ska få brodera långstygn och dekorera sitt egna asklock. Askarna ska vi vika av kartong, hittade en bra och tydlig beskrivning på Pinterest. Med bara raka streck, som bildar geometriska figurer, nål och ullgarn ska var och en få ett personligt utformat lock. Ska presentera det för den första gruppen i morgon.

Så nu är man igång igen efter lovet, och jag har faktiskt hunnit med att tänka på nästa lov -Kristi Himmelfärd- och bokat in en trevlighet att se fram emot!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar