söndag 17 april 2016

Äldre än man känner sig.....

Hade massagetid idag, det har varit en dålig ryggvecka och jag tänkte försöka göra något åt det idag!
Jag var stel och öm i övre delen av ryggen, och Li var hårdhänt idag. Det behövde jag, menade hon. Det märkliga var då hon kom åt en punkt i övre delen av nacken, mot huvudet. När hon tryckte till precis på den lilla punkten, så släppte smärtan i armen/axeln. Den kom tillbaka när hon släppte taget, men jag inser ju nu, att problemet är inte i armen eller axeln utan i nacken.
Ryggproblem = äldre.

Efter min massagetimme skulle jag gå och köpa strumpbyxor och så passade jag på att prova ut en ny bh. När jag stod där i provhytten fick jag se att min hud i ansiktet var alldeles skrovlig. Tittade lite närmare, och insåg att det var märken efter frottéhandduken i hålet på massagebänken. Den jag legat och tryckt ansiktet mot en dryg halvtimme tidigare.
Elasticiteten i huden är inte vad den varit.....= äldre.

På eftermiddagen klippte jag håret på maken. Upptäckte att hans kraftiga, täta hårväxt faktiskt börjar tunnas ur högst upp på hjässan. Äldre.

Man är inte äldre än man känner sig.....

Stötte på min gamla vävlärare då  jag besökte ett vernissage i dag. Hon var 83 år.
Kände mig, just idag,  jämngammal.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar