lördag 2 april 2016

Ocklusalt, ocklusalt, ocklusalt...

...han mumlade så maken, och tillika tandläkaren, då han tog itu med mina tänder idag!
Sonhustrun hade problem och maken hade lovat att hjälpa henne, så då passade jag på att be om hjälp med min, sedan i somras, sönderbitna tand. Det visade sig att det var fyra år sedan han tittat på mina tänder, så det blev en helundersökning! Jag fick bedövning och det blev avtryck för en ny krona, eftersom min tand var väldigt trasig!


Så här fin utsikt är det från tandläkarstolen!!

Gårdagens födelsedagsfirande blev väldigt trevligt med tapas och cava och huset fullt av folk. Både yngsta dottern och pojkvännen fyller på samma dag så det blev dubbelt fira! Imorgon fyller äldsta dotterns pojkvän år, dock bilar han tillbaka till Göteborg redan klockan 04.00 i morgon bitti/natt, så där blir det dåligt med firandet. Dom har i alla fall haft en mysdag, med cykelutflykt på våran gamla tandemcykel och i cykelkorgen låg blommor, champagne och choklad-doppade jordgubbar. Sedan tillbringade dom eftermiddagen i bubbelbadet och nu ikväll är dom på restaurang. Dom är så romantiska och söta tillsammans! Och det är även yngsta dottern och hennes pojkvän som tillbringar dygnet på Yasuragi spa.

Jag får väl försöka bjuda på lite romantik med tända ljus och lite dessert i tv-soffan, bredvid maken.
Han som mumlade; ocklusalt, ocklusalt, ocklusalt.......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar