torsdag 14 april 2016

Hur man än vänder sig har man ändan bak!

Så blev jag plötsligt en miljöbov!
Har fått en oförklarlig värk sedan en knapp vecka tillbaka. Vänster sida av nacken, strålar upp i huvudet och ut i axeln, vidare ner i vänster arm. Det är inte alls trevligt.
Började i går morse att ta Voltaren, tänkte att det kanske är någon form av muskelinflammation som behöver hävas, och så ville jag lindra smärtan, som gör mig trött och lite smågrinig.
Måste ge det några dagars pillerknaprande innan det verkar, tänker jag.

Bara det att jag råkade få syn på en artikel; De receptfria läkemedelsbovarna. Tydligen är Voltaren en sådan. Det innehåller ämnet Diflofenak som går rakt igenom våra reningsverk och ut i sjöarna där fiskarna får förändringar i lever, njure och på gälar.
Det känns inte bra, plötsligt fick jag dåligt samvete för att jag försöker lindra min smärta...

Och så undrar jag om vi får i oss ämnet igen, om vi äter fisk som fått i sig detta?? Kan man slippa ta värktabletter om man äter fisk som påverkats av värktabletter...

Hur ska man egentligen leva för att åsamka minst skada på sig själv och på naturen??

Hur man än vänder sig, har man ändan bak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar