måndag 18 april 2016

Måndag


Visst går veckorna rysligt snabbt, men känslan på måndag morgon är ändå:


Stämningen på jobbet i morse var inte heller den bästa!  Flera av mina kollegor går på knäna, en har precis blivit sjukskriven p g a stress, och jag såg två stycken bryta ihop och gråta i morse, före första lektionen. 
Jag är väldigt förskonad! Först och främst för att jag bara har ett ämne, men också för att jag har så bra elever och föräldrar, framförallt i min egen klass. Det är en elev som tar mer tid och som jag oroar mig mycket för, men det är inte på långa vägar mot hur fler av mina andra kollegor har det. De som har nationella prov som ska genomföras t ex. De som har uppsatser och skrivningar att rätta. De som har förberedelseklasserna med så blandad spännvidd på elevsammansättningen.

Så är jag också bra på att lämna jobbet både fysiskt och mentalt när jag går hem för dagen. Hemma är hemma och jobb är jobb.

Efter jobbet idag fick jag en långpromenad med äldsta dottern, som vi får rå om till onsdagmorgon. Sen tog jag ett varmbad innan jag lagade mat som bara vi två åt tillsammans eftersom resten av familjen var på fotboll; Sirius mötte Dalkurd. Och så avslutade jag kvällen med mitt lilla virkprojekt.

Och med det så är måndagen på väg att ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar