söndag 17 april 2016

Tryggare kan ingen vara

Ögonblick från vårt hem idag vid 12-tiden; 
jag stod och förberedde kvällens middag, en moussaka, samtidigt som jag lyssnade på svensktoppen på radio. Vovven satt vid mina fötter och vädrade och hoppades på en smakbit. Yngsta dottern satt vid köksbordet och såg en you-tube-film på hur man använder värmespolar, hon skulle inviga dem hon fått i födelsedagspresent.  Hennes pojkvän satt på andra sidan köksbordet och lyssnade på ett sportreferat på mobilen. Maken stod och strök sin skjorta. Äldsta dotten sprang runt och försökte hitta en lämplig kofta att ha till sin klänning, hennes pojkvän stod i duschen.

Just då kände jag mig så levande! Jag tänkte; huset så fyllt av liv! Jag är så rik på kärlek!!
Och sedan fortsatte det hela dagen, med hela familjen samlad till dop i Helga Trefaldighetskyrkan.



Här en suddig bild från kyrkan, precis efter att dop-akten (som varade knappt 20 minuter) var avklarad. Lille Alfred, Erik, Edmund skötte sig perfekt och verkade njuta av att vara i centrum. Yngsta dottern var gudmor och skötte sig också perfekt.
Efteråt samlades vi drygt 40 personer på kaffekalas.


                                                           
Så här ser mina nya glasögonbågar ut som jag hämtade ut hos optikern igår.  Visst kan man se en riktigt nöjd och tillfreds kvinna?!!
Nu ska hon ta av sina nya glasögon, borsta sina tänder och krypa till sängs! Godnatt alla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar