onsdag 6 april 2016

Jag är ute när gumman min är inne



Den här veckan är det en sådan vecka!

I måndags kväll var maken på fotboll, då var jag hemma. I går kväll var jag på restaurang med min syster, då var maken  hemma, Ikväll har jag varit på syjunta, maken var hemma. I morgon kväll åker han till Oslo och kommer hem söndag kväll.
Morgnar träffas vi inte, han börjar alltid tidigare än mig. Och han slutar alltid senare, så alltså inga eftermiddagar heller.
Texten lyder;
Det är det som är livet på en pinne, och vår kärlek den tar aldrig slut.
Tror nog inte att det är det bästa för kärleken att aldrig umgås, men en vecka då och då klarar vi.

Det jag dock är "i det närmaste allergisk emot" är när man kallar sin make/maka för gubben/gumman, eller pappa/mamma! Hu så gräsligt!!

Nu ska jag i alla fall krypa ner intill min kära make som redan sover. Fast det blir inte nära intill eftersom lilla vovven bestämt sig för att ligga emellan.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar