tisdag 19 april 2016

Kalla mig fåfäng.....


Det här innehåller en av mina hyllor i badrumsskåpet, detta är produkter för ansiktet!
Jag minns en gång för länge sedan, när jag använde Barnängens tvål till ansiktet och hade en burk med mjukgörande hudkräm. Då hade jag mer plats i badrumsskåpet.....

Äldsta dottern och jag cyklade ner till Cura, min hudvårdssalong sedan många år tillbaka. Ikväll firade min terapeut 40 års-jubileum som yrkesverksam. Ett par leverantörer var på plats och presenterade sina produkter, det var rabattpriser på dagkrämer och det bjöds på bubbel.

Vi cyklade hem med varsin påse med lite smått och gott, och när jag kom hem, roade det mig med att plocka ur badrumsskåpet och se vad jag redan hade;

Rengöringskräm 
Ansiktsvatten
Make-up-borttagning
Ögonkräm
Serum i tre varianter
Dagkräm 
Foundation
Nattkräm
Kräm för hals och dekolletage
Brun utan solkräm
Peeling
Ansiktsmask
Fuktspray

Oops!!
Nu ska jag gå och använda min rengöringskräm, badda med ansiktsvatten, smörja med ett serum, en ögonkräm och en nattkräm.

Kalla mig fåfäng, det står jag gärna för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar