lördag 30 april 2016

Avslagen Valborg

Fast själva Valborg, eller Sista April, var inte avslaget!
Solen strålade och termometern visade två-siffrigt. Morgonpromenaden med vovven ackompanjerades av smällande champagnekorkar och tjoanden från studentområdet. När jag cyklade ner på stan för en bokad massagetid, kom jag knappt över Fyrisån, pga alla som bänkat sig för att se forsränningen.

Det avslagna stod jag, maken, dottern och hennes pojkvän för! Vi kände oss risiga idag. Jag som trodde jag var frisk, vaknade till igenproppade luftrör och en mage som på nytt gjorde uppror. Maken som kom hem från bolagsstämma i Stockholm, hostade och mådde illa. Dottern som rustat för värsta brak-brunchen i pojkvännens lägenhet, kom också hem och mådde risigt.
Maken och jag ringde och sa ifrån om festen vi var bjudna till. Dottern och pojkvännen stannade hemma istället för att gå ut, som tänkt.
Vi får spara det festliga till något annat tillfälle och är ändå övertygade om att andra klämt i och sjungit in våren så det räcker till för oss också.
Och att vi, när vi vaknar upp i morgon bitti, känner oss friskare och är redo att möta Maj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar