torsdag 22 augusti 2013

Lill-Lördag

Så kallas väl onsdagskvällen?!
Har just kommit hem efter en liten "minikusinträff" hos min kära syster. Och den var med anledning av att vi planerar en stor kusinträff tillsammans med familjer i Oktober!
Jag hade jobbat hela dagen och klasskonferensen drog över tiden så jag kom från jobbet en dryg halvtimme efter beräknat. Kom ändå inte så mycket försent till min syster, men där hade dom redan hunnit korka upp det mousserande vinet och börjat smaska snittar!!
Såååå lyxigt att få slå sig ner vid detta, efter en ganska tuff arbetsdag!!
Vi bollade idéer och lade upp planer för en kusinträff i mitten av oktober, och däremellan blev det mycket prat och skratt, god mat och dryck.  Kusinerna skulle med 22-tåget till Stockholm men jag blev kvar. Det blev mer prat och mer vin och strax före midnatt när jag cyklade hem var det verkligen kolmörkt. Men ljummet i luften och uteserveringarna som jag passerade var fyllda med folk, liv och rörelse. Sommarkänsla och jag kom på en av anledningarna!! Det är "Lill-Lördag"!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar