söndag 11 augusti 2013

Dan, före dan före jobbarstart!

För mig som arbetar som lärare, känns höstterminsstarten lite som nyår. Jag menar, det är ett läsår som startar, och jag får ett nytt schema som räcker två terminer/ett år. Arbetstiderna som heltidsanställd är visserligen lika, men med frihet utifrån lektioner och möten. Gick in på kommunens mailadress och tittade på kommande läsårs schema. Det ser inte jättebra ut, men det är bara att bita ihop och "gilla läget".
Utifrån mitt schema brukar jag lägga in träningspass och planera andra aktiviteter. P g a ryggen törs jag tyvärr dock inte lägga in någon träning än.  Det är inte heller säkert att schemat är pålitligt, det brukar nästan alltid bli någon form av justering när terminen börjar.
Jag brukar också skriva "höstlistor", saker jag vill göra. Det kan vara alltifrån vilka böcker jag vill läsa, vad jag vill sy, virka, sticka, teatrar, musikaler eller konserter jag vill gå på, resor jag vill göra, vänner jag vill bjuda hem osv.
Imorgon har jag min sista lediga dag. Har två läkarbesök att göra och så ska jag försöka få tag på en frisör och kanske en massör. Senare på eftermiddagen ska jag på ansiktsbehandling. Det är också något jag alltid brukar boka in före höstterminsstarten.
Varför ändra på ett bra koncept?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar