tisdag 6 augusti 2013

Cavtat dag 3

En stor och viktig del av semestern är MATEN!!! Det är inte bara matglada jag som tycker det. I det här sällskapet diskuteras det mycket mat. Frukost, lunch och middag! Och det äts mycket och ofta! (Idag med undantag av en i sällskapet som blev magsjuk i går kväll)!

Kanske ser det inte mycket ut på bilden, men den här pizzan och ölen smakade otroligt gott på strandbaren idag. Tonfisk, aubergine, squash, lök på en frasig botten med perfekt kryddad tomatsås och rikligt med ost!  Att den intogs på den lilla strandbaren med bordet precis bredvid vattnet, gjorde ju inte saken sämre!

Vi har pratat mycket om att på semestern unna sig godsaker utan att tänka på vad som är nyttigt och inte. Det är väl bara det att jag hållit på och unnat mig i sju veckor, samtidigt som jag slutat upp med att motionera..... 
Men tids nog får vi ta itu med det, nu ska jag bara fortsätta med frosseriet!
Jag behöver inte ens ha "hundabstinens" medan jag är här! Den här lilla godingen kommer glatt och hälsar på mig varje morgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar