måndag 19 augusti 2013

I morgon är en annan dag

Så här i läsårsupptakten har skolfotograferna fullt upp att göra!
Idag har varje klass fotograferats till skolkatalogen och varje elev har porträttfotograferats. Vi lärare tog porträttbilder i fjol och i år hade vi chans att ta ett nytt, om vi inte var nöjda. För nu ska bilderna upp på en anslagstavla vid expeditionen, för att visa upp alla som arbetar på skolan.
Jag tog en titt på mitt foto och konstaterade att det dög. Tänkte att det var lite färre rynkor i fjol än i år...  Helt nöjd blir man nog aldrig, och jag konstaterade idag att vi vuxna kvinnor är minst lika självkritiska som ungdomarna. Flera av mina kollegor (läs kvinnliga kollegor), stod och tittade på sina porträtt och beklagade sig, flera bestämde sig för att låta fotografen ta ett nytt kort. Det var dubbelhakor, någon såg arg ut, någon hade konstig frisyr eller fel urringning.  Jag undrar, vilka förebilder är vi för ungdomarna?? Och hur kommer det sig att det bara var de kvinnliga lärarna som klagade??

Nöjd med middagen i dag! Gjorde köttfärsfyllda squash (från egen odling) som blev så goda.
Nöjd med mig själv idag! Ryggen klarade av att gå på ett Flex-pass på Friskis & Svettis.

Och imorgon är en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar