onsdag 14 augusti 2013

Tiden går fortare på kvällen

Oj, oj vad trött jag var efter arbetsdagen!
I normala fall är träning bästa medicinen mot den tröttheten, men eftersom ryggen inte tillåter det så fick jag fokusera på annat!
Det tog emot lite grann men jag bestämde mig för att ta itu med ett gammalt klänningsmönster som jag tänkt göra om. Bättre att fokusera på något skapande än att bara bli sittandes och stirra tomt framför sig, tänkte jag!
På nittiotalet sydde jag en klänning som jag trivdes väldigt bra i och jag sparade pappersmönstret ifall jag ville sy flera i samma modell. Så här dryga 20 år senare, kändes det dock som att vissa justeringar krävdes för att den skulle kännas aktuell. Jag ritade och vek i de befintliga mönsterdelarna och tillslut klippte jag ut allt i ett gammalt utslitet påslakan och sydde upp en sk toile. Jag har inte hunnit prova den ännu, men nu är den i alla fall uppsydd. OM den blir bra, kan jag tänka mig att ha flera klänningar i samma modell men i olika tyger.
Sedan jag gick med i FB-gruppen; "Sy garderoben - med en plan", har min klädsömnadslust sakta men säkert börjat spira igen. Det är så roligt att se och läsa om alla kreativa kvinnors olika planer så det smittar av sig! Ja, än så länge har jag inte sett att någon man är med i den här gruppen.
Det värsta är bara att när jag väl kommit igång på kvällskvisten så har jag svårt att sluta, vilket inte är så bra för arbetsdagen imorgon.
Klockan går visst fortare när solen gått ner??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar