onsdag 19 juni 2013

Varför?

Mina morgonstavgångsrundor går alltid över Berthåga kyrkogård. I morse reagerade jag på att flera gravstenar stod snett och någon låg helt platt ned. När jag passerat minneslunden brukar jag alltid gå förbi svärmor och svärfars grav och plocka vissna petunior. Imorse gick inte det, för även deras gravsten låg platt ned över blomplanteringarna. Jag gjorde ett par försök att lyfta upp stenen men den var omöjlig att rubba.  Lite senare på förmiddagen ringde en kvinna från kyrkogårdsförvaltningen och berättade att någon vandaliserat flera gravar på kyrkogården under natten och att det var polisanmält.
Varför gör man något sådant? Vad får man ut av det? Totalt omöjligt att förstå för mig.
Någon/några saknar total brist på respekt.
Min första sommarlovslediga dag har varit  lugn och skön. Åkte med äldsta dottern och handlade på förmiddagen. Det är så roligt att ha med henne för hon är så positivt inställd till just mat, allt vad jag föreslår att vi ska äta tycker hon låter så gott. Det blev mycket mat idag och så en sväng till systembolaget för några flaskor cava och jordgubbsvin till midsommar.
Till lunch satt vi ute i trädgården och gräddade våfflor och drack kaffe.
På eftermiddagen cyklade jag till biblioteket och lånade på mig en trave böcker på sommarlån.
Hoppas få ligga på stranden och läsa någon gång i sommar!
Nu är det dags för en kopp te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar