lördag 8 juni 2013

Störst av allt är kärleken!

Han sa mycket klokt den där prästen, eller rättare sagt överhovspredikanten; Lars Göran Lönnermark. Han var en av dom som vigde prinsessan Madeleine och hennes Chris idag. Naturligtvis följde jag och döttrarna vigseln på tv. Även om jag sprang till köksbestyren med jämna mellanrum så hann jag med att bli både rörd och få gåshud och en liten tår i ögonvrån. Äldsta dottern var likadan!!
Men tillbaka till predikantens ord; han sa bl a "ta tillvara på ögonblicken". Har inte jag också alltid förespråkat det!!?!! Hoppas nu att dom tog till sig av hans kloka ord och får leva lyckliga i alla sina dagar!
Jag firade med att, till middagen, skåla med mitt första glas vin på fem veckor. Så länge blev detoxen den här gången. Hade tänkt sex veckor, men min andra burk med detoxpulver och ultrabalanstabletter har nu tagit slut, så jag nöjer mig. Det blir en ny kur till hösten och jag kommer inte precis att kasta mig in i frosseri av skräpmat.
Apropå mat så har jag även idag stått mycket i köket och förberett min "spanska tapasbuffé" till imorgon. Jag har rostat och skalat paprikor som jag ska marinera imorgonbitti. Jag har saltrostat mandlar. Jag har gjort krutonger rullade i vitlök och stark prästost. Gjort blåbärspannacotta och en pecannötrabarberpaj och allra sist nu ikväll har jag bakat ut en bröddeg med soltorkade tomater, fetaost och timjan som jag rullat till en giffel och som ska kalljäsa i kylskåpet över natten. Det är väldigt skoj att hålla på i köket, ett slags handarbete det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar