torsdag 20 juni 2013

Bröllopsdag!

Inte min bröllopsdag, men mina kära föräldrar skulle haft sjuttioettårig bröllopsdag just idag om dom levat. Och det hade dom kunnat gjort för när dom gifte sig 20 juni 1942 så var mamma 20 år och pappa 21 år. Mamma väntade barn och det gjorde att dom inte fick gifta sig i kyrkan utan fick nöja sig med prästgården! Det var ett annat Sverige då! Jag undrar så hur deras tankar gick den här dagen! Det får jag aldrig veta.....
Jag städade huset idag så att det skulle vara fint till midsommar. Efter lunch klädde jag mig i långärmat och gummistövlar och cyklade ut i Hågadalen för att göra gräskronor. Det är härligt att gå där i högt gräs med bara vindens sus och fågelkvitter. Dessvärre oroar jag mig för fästingar numera och idag klev jag över en huggorm också, så jag levde farligt därute i naturen! Blev ändå nöjd med mina färdiga kronor. En hänger vid ytterdörren och en ovanför matbordet på altanen, så nu är det midsommarpyntat!
Avslutade kvällen med att sy en vinpåse till cavan vi ska ta med på midsommarfesten imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar