torsdag 6 juni 2013

Du gamla du fria!

Fasadflaggan åkte upp i morse. Man vill väl hedra sitt land på nationaldagen. Ett fantastiskt sommarväder bjöds det också på, dagen till ära.
Började dagen med stavgång sen blev det frukost i trädgården innan jag åkte och handlade mat. Klockan 12 deltog jag i ett yogapass och sedan cyklade jag till trädgårdsbutiken och köpte krukor att hänga på väggen till mina ampelväxter. Dessvärre upptäckte jag att ampelväxterna jag köpte i söndags, stått kvar i kassen och torkat ut. Nu har jag försökt dränka ner dom i diskhon och hoppas att dom kan återhämta  sig.
På eftermiddagen drog maken och jag ut med kajakerna på Örsundsbroån för en paddeltur. Det var lugnt och stilla, sommarvarmt med fågelkvitter, massor av vackra trollsländor och fjärilar och så all grönska längs med åkanten. Så härligt att glida fram i vattnet och njuta sommar!
Grannarna bjöd in oss på middag, så där har vi suttit och ätit och pratat hela kvällen. Nu började myggen bli odrägliga så vi gav oss och gick in till oss. Jag hade tänkt gå upp på yogapass i morgon bitti, så jag tänker gå i säng nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar