lördag 22 juni 2013

Magisk midsommar

Vilket fantastiskt midsommarväder det blev! Precis sådär som i reklamfilmerna!
Jag började morgonen med att ta cykeln och korgen och åka ut på blomletarjakt, för efter frukost skulle det göras blomsterkransar. Två stora och en liten var det beställt!
Dock tyckte Majli (eller Majsan som jag kallar henne) inte något vidare om sin krans. Hon tyckte den dög att bita i, men inte att ha på huvudet!
Sill-lunch i trädgården och jordgubbar till efterrätt, men till något offentligt midsommarfirande åkte vi inte i år. Vi låg och slappade i solen tills det var dags att skjutsa äldsta dottern på festligheter och sedan hem och duscha och bege oss till Björklinge på midsommarfest.
Nu är klockan en timme in på midsommardagen och vi har just kommit hem. Jag körde och njöt av  den magiska fullmånen som hängde som ett glödande klot på den vackra, midsommarljusa himlen. Jag tänkte mig tillbaka drygt 30 år i tiden, när vi var ett gäng som gav oss iväg till ett gammalt kalkbrott i de södermanländska skogarna för att bada nakna i månskenet efter en svettig kväll på logdansgolvet!
Om jag ändå hade haft ett sådant ställe till att åka till inatt och bada naken i fullmånens sken!!
Så här ser dotterns lilla valp ut, placerad i blomsterkorgen!
Visst är hon väl bedårande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar