söndag 23 juni 2013

Slut på midsommarhelgen

Mitt högra knä värker. Förmodligen överansträngt. Har avstått stavgång fyra dagar och vanlig träning i två dagar så idag tänkte jag prova ett vanligt medelgympapass. Det gick inget vidare. Fick avstå alla hopp och snedkliv så jag bröt under sista konditionsdelen och cyklade hem. Irriterande!!
Lagade lite lunch och bestämde att ta en cykeltur istället. Strax innan sommarprogrammet skulle börja gav jag mig iväg, med lurar från mobilen så jag kunde lyssna samtidigt. Jag trampade genom Hågadalen mot Lurbo, Graneberg, Sunnersta, Ultuna, Stadsparken över slottet hem igen. Det tog precis ett sommarprogram.
Middag åt vi ikväll tillsammans med äldste son och flickvän som kom direkt från midsommarfirande i Hälsingland.  Vi konstaterade att det dröjer väldigt länge till nästa helg att fira; nämligen allhelgonahelgen. Oj så avlägset det känns!
Klockan närmar sig midnatt, och jag har varit ute i trädgården och spanat efter månen. En granne sa att den skulle vara extra stor i natt, den är tydligen så nära jorden just nu. Dessvärre är det mulet och duggregn så jag såg ingen.
Men sommarnatten doftade ändå ljuvligt så jag får nöja mej med det och krypa i säng!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar