söndag 2 juni 2013

Nu är det gott att leva

sjöng Olle Adolphsson. En sångare som jag inte kunde tåla som barn, men nu älskar jag fler av hans sånger och texter, dom är riktigt underbara!
Och det är verkligen gott att leva nu. Sommarvärmen mjukar upp trötta själar och folk njuter i fulla drag!
Maken och jag har jobbat i trädgården idag. Han har grävt upp mossa och ogräs i gräsmattan. Det såg ut som om ett vildsvin bökat runt där. Nu är det pålagt toppdress och gräsfrön och vattenspridaren har stått på under kvällen. Jag grävde om i kökslandet, la på ny jord och satte mina förkultiverade squashplantor och tomatplantor.
Kvällen har jag ägnat åt att baka småkakor, det ska bjudas avslutningsfika till min klass i veckan och jag behöver baka i omgångar. Det bästa med att baka när jag detoxar är att jag avstår från att smaska kakdeg och äta upp trasiga bitar, så för en gångs skull mår jag inte illa efter avslutat bakande!!
Nu har klockan slagit 23 och det är dags att göra sig i ordning för sängen! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar