tisdag 23 oktober 2012

Vita fingrar och sköra naglar

Nu är säsongen här för vita fingrar (sk primär Raynad) och sköra naglar. I takt med mörkret och fallande temperatur kommer det smygande. Jag har lagt ner en hel del slantar och tid på olika hälsokostpreparat, nagellacker och olika oljor för att försöka hålla efter. Jag klär mig varmt och har alltid vantar när termometern kryper under 10 grader. Men inget hjälper. Nu har jag förstått att det är ärftligt och att jag får leva med det. Och herregud, det är egentligen en bagatell. Det där med långa, rödlackerade naglar-som jag alltid tyckt varit så kvinnligt vackert, det får andra kvinnor ståta med. Jag filar ner mina kort, för att undvika att bryta av dom. Och jag stoppar in mina vita fingrar i någons armhåla, så brukar det ge med sig efter ett tag! Oftast blir det min egna armhåla för familjemedlemmarna brukar inte vara så villiga att låna ut sina...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar