fredag 19 oktober 2012

50-årskalas

Idag var det alltså skolans 50-årskalas. Jag hann sätta i papiljotter i håret imorse, dom fick sitta i samtidigt som jag städade huset. Börjar ju kl 10 på fredagar. Klädde mig i min mammas hemsydda bomullsklänning med liten kortärmad jacka till. Äldsta dottern la svarta eyeliner på mig och så på med mina nyinköpta läckra 60-talsinspirerade högklackade lackskor! Skoldagen började med tårtkalas tillsammans med klassen och därefter samlades hela skolan i gymnastiksalen för mingel, uppträdande och dans. Vi har så många modiga och duktiga elever som bjuder på sig själva, sjunger, spelar instrument, dansar och showar. Även lärare uppträdde med musik och sång. Bara 60-talsmusik! Härlig musik, om ni frågar mig. Själv gick jag runt och fotade hela eftermiddagen, bilder som ska ut på hemsidan i början av nästa vecka. Elevernas skoldag slutade vid tre därefter tog lärarnas firande vid. Personalrummet var fint uppdukat med härliga snittar från Trillers, bubbel och vin. Över 60 lärare som tidigare arbetat på skolan kom och minglade. De flesta pensionerade lärare och studierektorer, men även lärare som nu jobbar på andra skolor. Ljudnivån blev hög när gamla minnen ventilerades! Själv smet jag tidigt för att hinna med gympapass! Nu är det skönt att det är helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar