torsdag 18 oktober 2012

På hugget i köket!!

Hur bra detoxen än gått så var det extra skoj att handla mat idag, när jag ska återgå till mer "vanlig mat" igen. Först besökte jag systembolaget och handlade vin, vilket var säkert 6-7 veckor sedan sist. Jag gick där och planerade mat/vin-kombinationer, läste på etiketter och frågade om råd! Sedan till mataffären där det slank ner allt möjligt idag. När jag kom hem lagade jag jordärtskockssoppa, till det gi-bröd och en gi-äppelkaka. Den är supergod! Bara lite råsocker, massor av olika slags nötter och mandlar, kokos och lite smör, kanel och mandelmassa!! Eftersom vi ska ha middagsgäster på lördag, förberedde jag även en efterrätt, som behöver "stå till sig" ett par dagar. En vit chokladtårta, som ska serveras med hallon och lättvispad grädde. Smeten var förföriskt god, så jag tror att den tårtan kommer att bli en dröm!! Ikväll doppade jag mina pressade lönnlöv i paraffin-dom blev jättefina, och kommer att få vara bordsdekoration på middagsbordet. Nu smattrar regnet mot rutan, men härinne är ugnsvärmen kvar i köket och det ligger kvar en doft av nybakat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar