fredag 5 oktober 2012

Jag är en upptäcktsresande i livet!

"Hälsa varje dag som om den var nästa hållplats på en världsomsegling, som rymmer oväntade fröjder-och kanske till och med ett mirakel eller två". Dessa var dagens ord i min "änglabok". Jag börjar alltid dagen med att läsa i två böcker. Änglaboken och Klokboken. Korta citat, kloka ord, något tänkvärt att starta upp dagen med. Just idag tyckte jag det var mycket bra ord! Särskilt som att ännu en av mina kollegor gick bort i cancer i veckan. Även han en man som var påväg att sluta jobba ifjol med garantipension, men han tyckte det skulle bli för knapert med pengar, så ett år till skulle han jobba..... ´ Jag har packat för en helgtripp till Söderköping. Imorgon bitti klockan 06.20 ska jag kliva på bussen för att resa på kursträff. Så nu blir det Skavlan och sedan bums isäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar